Ciężar silnika i właściwości trakcyjne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kotek12
    Classic
    • 2010
    • 38

    Ciężar silnika i właściwości trakcyjne

    domisnis, nie zapomniałam :szeroki_usmiech
    kotek12
  • dudek_t
    L&K
    • 2008
    • 1421

    #2
    Ciężar silnika i właściwości trakcyjne

    Wczoraj spadł długo oczekiwany śnieg. Pierwszy raz jechałem nową Skodą po śniegu i lodzie... i co? Mam wrażenie że dużo gorzej niż w Octavii I Ojca która ma 100000km przebiegu, nie ruszane amorki itp. Opony identyczne. W I jest 1.9 TDI w II 1.6 benzyna.
    Zastanawiam się jaka może być tego przyczyna? Czyżby ciężar silnika i co za tym idzie dociążenie przedniej osi?
    Nie mam pojęcia o co chodzi :shock:

    Komentarz

    • rss
      L&K
      • 2009
      • 1098

      #3
      Re: Ciężar silnika i właściwości trakcyjne

      Zamieszczone przez dudek_t
      Wczoraj spadł długo oczekiwany śnieg....
      normalnie zboczeniec .... :szeroki_usmiech

      a tak na powaznie: to sa 2 ROZNE samochody - 2 rozne masy, 2 rozne ich rozlozenie (ciezar i ulozenie silnika wzgl srodka ciezkosci), 2 rozne rozstawy kol i osi ...
      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
      _________________________________________
      Do sprzedania:
      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
      zaciski do hamulcow 280mm.

      Komentarz

      • Olaff
        Drive
        • 2007
        • 93

        #4
        W dieslach zazwyczaj w standardzie bywa ASR i EDS czyli system optymalizacji przyczepności podczas przyspieszania i elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. W benzynie tego nie ma więc łatwiej zamielić w miejscu kołami. Wczoraj miałem to samo: płaska powierzchnia nieco oblodzona - trochę więcej gazu - i koła zabuksowały w miejscu przy ruszaniu spod świateł w mieście. Dociążenie przedniej osi przez inny silnik też może mieć znaczenie.
        Octavia Tour 1,6 BFQ 102 KM Twinpowr Ice plus + 2007, LPG:
        Czym jest Skoda Octavia ?

        Komentarz

        • radik79
          Ambiente
          • 2008
          • 222
          • Octavia III (5E3)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          w OII FL jest ESP w standardzie, a co za tym idzie i ASR i EDS
          ... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...

          Komentarz

          • dudek_t
            L&K
            • 2008
            • 1421

            #6
            Zamieszczone przez radik79
            w OII FL jest ESP w standardzie, a co za tym idzie i ASR i EDS
            Dokładnie. Ale pomijając to jakie są systemy (wyłączone w jednym i drugim samochodzie) to tak czy inaczej octavia I lepiej sobie radziła niż II. Trochę to dziwne i się mocno zawiodłem. Może inne opony sprawdzą się lepiej, trzeba będzie poszukać czegoś pod ten samochód.

            Komentarz

            • winni77
              RS
              • 2009
              • 2183
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Zamieszczone przez dudek_t
              tak czy inaczej octavia I lepiej sobie radziła niż II
              W jaki sposób sobie lepiej radziła?

              Taki jeszcze na szybkiego. Ale porównując 2 takie same auta z benzyna i dieslem, to ponieważ diesel jest cięższy to teoretycznie powinien sobie lepiej radzić. Nie wiem jak się wagowo prezentują OI do OII.
              Mój "Batmobil"

              Komentarz

              • radik79
                Ambiente
                • 2008
                • 222
                • Octavia III (5E3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                A jak z oponami?
                Testowałes na takich samych?

                Ja wczoraj swoją próbowałem sprowokowac do włączenia ABS lub ASR lub ESP i nie udało mi się (przysopieszanie skręt i hamowanie), zero migających kontrolek

                No i chyba mam za dobre opony (TS830)
                ... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...

                Komentarz

                • dudek_t
                  L&K
                  • 2008
                  • 1421

                  #9
                  Zamieszczone przez winni77
                  Zamieszczone przez dudek_t
                  tak czy inaczej octavia I lepiej sobie radziła niż II
                  W jaki sposób sobie lepiej radziła?
                  Mniej mieliła w miejscu, więcej mocy przenosiła na zaśnieżoną nawierzchnie, przy bocznych przeciążeniach podobnie a przy hamowaniu znów przewaga OI, łatwiej można było dozować siłę hamowania, abs później zaczynał działać.

                  Komentarz

                  • megon
                    Rider
                    • 2009
                    • 303

                    #10
                    jeździłem 1.4 MPI i 1.4 TDI - przyznam szczerze ze TDI rewelacyjnie się spisywał - myślę, że tu nie problem w budzie a w motorze

                    Komentarz

                    • radik79
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 222
                      • Octavia III (5E3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez megon
                      jeździłem 1.4 MPI i 1.4 TDI
                      ... piszesz o Fabii?
                      ... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...

                      Komentarz

                      • megon
                        Rider
                        • 2009
                        • 303

                        #12
                        tak fabia względem polo

                        Komentarz

                        • Garret
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1196
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                          #13
                          dociążenie przedniej osi :wink:
                          siła tarcia jest wprost proporcjonalna do nacisku
                          Garret

                          -----------
                          Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                          Komentarz

                          • dudek_t
                            L&K
                            • 2008
                            • 1421

                            #14
                            Zamieszczone przez Garret
                            dociążenie przedniej osi :wink:
                            siła tarcia jest wprost proporcjonalna do nacisku
                            Myślę że właśnie tu jest pies pogrzebany :?

                            Komentarz

                            • malgosk
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 148

                              #15
                              Zamieszczone przez dudek_t
                              Zamieszczone przez Garret
                              dociążenie przedniej osi :wink:
                              siła tarcia jest wprost proporcjonalna do nacisku
                              Myślę że właśnie tu jest pies pogrzebany :?
                              Tak może być. Ja mam TSI, który jest dość ciężkim motorem. Miałem już pierwsze próby na śniego-lodzie

                              Szedł pięknie do przodu, a jak zaczynał mielić, bo łapał szklankę to od razu ESP korygowało i przyśpieszenie i tor jazdy (tył łapał poślizg w bok, a ESP go prostowało).

                              Dohamowania i zakręty - rewelacja! Trzymał się idealnie toru jazdy. Zero zastrzeżeń i 100 razy lepiej niż mój stary Peugeot 406 (ale ten ma stare amorki... )


                              Automatyka to klocki LEGO dla dużych chłopców

                              Komentarz

                              • megon
                                Rider
                                • 2009
                                • 303

                                #16
                                TSI jest ciężkim motorem od czego ? TSI jest właśnie lekki - kadłub waży zaledwie 33 kg jest znacznie lżejszy od diesla.

                                Komentarz

                                • malgosk
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 148

                                  #17
                                  Zamieszczone przez megon
                                  TSI jest ciężkim motorem od czego ? TSI jest właśnie lekki - kadłub waży zaledwie 33 kg jest znacznie lżejszy od diesla.
                                  Odsyłam do danych na stronie Skody:

                                  1.4 MPI - 1105 kg
                                  1.6 MPI - 1220
                                  1.4 TSI - 1250
                                  1.8 TSI - 1290
                                  potem są diesle od 1290 nawet do 1410 kg


                                  Automatyka to klocki LEGO dla dużych chłopców

                                  Komentarz

                                  • megon
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 303

                                    #18
                                    W pierwszy poście kolega porównuje benzyne do diesla - a ty teraz zaczynasz benzynę do benzyny

                                    Te dane które podałeś dokładnie pokazują to co powiedziałem TSI jest lżejszy od diesla więc nie wiem co miałeś na myśli

                                    TSI nie jest ciężkim silnikiem - cięższy jest diesel

                                    2.0 TSI -> 1 320
                                    2.0 TDI -> 1 410

                                    Komentarz

                                    • luks
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 240

                                      #19
                                      po przesiadce z diesli [miałem corollę i escorta, oba kombi] do octavii z małym silnikiem benzynowym, mogę stwierdzić, że lżejszy silnik nie powoduje takiej podsterowności.. ale jeśli chodzi o ruszanie z miejsca, to cięzki silnik jest lepszy oczywiście..
                                      skoda
                                      fuckyeah!

                                      Komentarz

                                      • malgosk
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 148

                                        #20
                                        Zamieszczone przez megon
                                        W pierwszy poście kolega porównuje benzyne do diesla - a ty teraz zaczynasz benzynę do benzyny

                                        Te dane które podałeś dokładnie pokazują to co powiedziałem TSI jest lżejszy od diesla więc nie wiem co miałeś na myśli

                                        TSI nie jest ciężkim silnikiem - cięższy jest diesel

                                        2.0 TSI -> 1 320
                                        2.0 TDI -> 1 410
                                        OK, masz rację. Dzisiaj testowałem swoją Octę w ekstremalnych warunkach: rewelacja. ESP i UG7+ dają efekt jakbym jechał 120 km/h czołgiem, a nie samochodem - tak się trzymał drogi.


                                        Automatyka to klocki LEGO dla dużych chłopców

                                        Komentarz

                                        • Bartholemaus
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 51

                                          #21
                                          Witam!
                                          Podepnę się do tematu właściwości trakcyjnych Octavii.
                                          Mieszkam na dość pagurkowatym terenie i jak przyjdą konkretne śniegi to zaczną się jaja z podjazdami pod górkę pod garaż i nie odśniezonymi, nie posypanymi drogami wiejskimi.

                                          Wiecie może jak rozkłada się masa w Octavii?? Tzn ile procent cięzaru trzyma przednia oś (na pewno więcej niż tylna) a ile ciężaru siedzi na jej tyłku. Octavia ma chyba dość ciężką d...pę bo raz, że jest to dość masywna część tego auta, a dwa - że koła tylne są dość mocno podciągnięte pod środek auta patrząc od boku i za tylnym nadkolem jest jeszcze sporo auta ...

                                          Wiadomo do niczego mi to nie pomoże natomiast porównanie tych wartości, z innymi autami może już dać jakieś wymierne wnioski co do tego, które auto jest lepsze na zimę a które będzie sobie gorzej radzić.
                                          Samochód też ma duszę...

                                          Komentarz

                                          • winni77
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 2183
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Bartholemaus
                                            Octavia ma chyba dość ciężką d...pę bo raz, że jest to dość masywna część tego auta, a dwa - że koła tylne są dość mocno podciągnięte pod środek auta patrząc od boku i za tylnym nadkolem jest jeszcze sporo auta ...
                                            No właśnie nie ma, zwłaszcza O1, ile razy słyszałem, ze pusta d..pa lubi potańczyć na zakrętach? A rozkład to pewnie 60/40 albo nawet 65/35.
                                            Mój "Batmobil"

                                            Komentarz

                                            • przemo9
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 228
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              #23
                                              A sobie dziś -na wszelki wypadek- dociążyłem tył umieszczając w bagażniku pudełko z łańcuchami. ...
                                              O II fl kombi elegance

                                              Komentarz

                                              • dudek_t
                                                L&K
                                                • 2008
                                                • 1421

                                                #24
                                                Zacząłem się powoli dogadywać z tą liftingową ździrą z lekkim przodem. Już mniej więcej wiem na ile mogę sobie pozwolić ale niestety nadal na mniej niż w starej I z 1.9 pod maską

                                                Komentarz

                                                • Bartholemaus
                                                  Drive
                                                  • 2009
                                                  • 51

                                                  #25
                                                  Nie no - w zimie jak ma się dobrze jeździć po wioskach i ruszać spod świateł pod górkę na ośnieżonej drodze to trzeba mieć przede wszystkim ciężki przód - a jak najlżejszy tył. A na zakręcie jak d**a wyprzedza przód to nie oznacza, że jest tył za lekki tylko że następnym razem (jeśli będzie okazja jeszcze ) trzeba ten zakręt pokonać z mniejszą prędkością
                                                  POZDRAWIAM OCTAVIANÓW
                                                  Samochód też ma duszę...

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...